How to Please the Audience

David Parsons et al.: “Shining Star“, “Love Stories“ in New York

Alvin Ailey American Dance Theater’s two premieres aimed to please as many people as possible, with partial success. David Parsons, in “Shining Star,” created a super-sweet confection offering litt­le except surface, like a cream puff with no nutritional value. “Love Stories,” a choreographic collage, offered more by mixing styles and dynamics, but was weighed down by its overly literal tribute to Ailey’s legacy.


Much excitement has surrounded the opening of Alvin Ailey American Dance Theater’s new building on West 55th Street, the crowning physical mani­festation of Ailey’s work. “Love Stories” pays tribute to this achievement with choreography to Stevie Wonder’s music by Judith Jamison with Robert Battle and Rennie Harris. Jamison began the piece with a single light ascending from the hands of a dancer who moved through a virtuoso yet relaxed solo. Clifton Brown, the long-limbed young star of the company, performed the role with graceful bravura, effortlessly pirouetting with one leg held next to his head. Dancers in rehearsal clothes took turns tossing off lifts, leaps, and spins, basking – and inviting us to bask as well – in the talent of similarly gifted peers.
Robert Battle’s ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Februar 2005
Rubrik: On Stage, Seite 38
von Susan Yung

Vergriffen
Weitere Beiträge
Ode an den Vogel

A-B-A-B. Harmonie-Disharmonie-Harmonie-Disharmonie. Gleichgewicht/ Ungleichgewicht, usw. ... Keine  Frage, das Weihnachtsprogramm an der Opéra national de Paris war kunstvoll gestrickt. Und im prunkvollen Foyer glänzte eine Tanne, geschmückt mit roten und goldenen Tanzschuhen. Vier Stücke statt der üblichen drei, davon zweimal Trisha Brown, und weder ein Balanchine...

The Clowning

Inbal Pinto, one of Israel's more talented and inventive young choreographers, and her partner Avshalom Pollak have put together a new comic fantasy dance that has ample elements to ensure another crowd-pleaser of the kind that brought them international recognition. The two are responsible for the design of the stage, costumes, wigs and the arrangement of the...

Berlin: Tanzolymp 2005

Auch die zweite Ausgabe des Internationalen Kindertanzfestivals beruhte – mangels finanzieller Unterstützung aus öffentlicher Hand – auf der Förderung durch private Sponsoren und der Selbstausbeutung des kleinen Teams um Festivalleiter Oleksi Bessmertni. Mit fast 40 Schulen aus 15 Ländern und insgesamt etwa 550 Kindern und Jugendlichen hat sich der Wettbewerb...