Anouk van Dijk

Anouk van Dijk was during her career as a dancer a celebrated, prize-winning soloist in works by a wide range of choreographers, such as Amanda Miller, Merce Cunningham, Stephen Petronio, Shusaku Takeuchi, Bebe Miller and Tere O’Connor. Having started to choreograph herself already in the beginning of her career, Anouk van Dijk founded her own company in 1998.

Her works have since then been presented worldwide with great success, by renowned festivals such as the Theatertreffen (Berlin), Adelaide Festival (Australia), Klapstuk Festival (Leuven), Springdance Festival (Utrecht) and many others. She was awarded the prestigious Lucas Hoving Prize for her work during the Dutch Dance Days Festival in 2001. She developed her own movement system, the Countertechnique, which forms also the main training method of her company.
Anouk van Dijk and several company members now teach the Countertechnique worldwide. A Workbook on the Countertechnique is scheduled to be published at the end of 2007.

What do you teach? The Countertechnique is both a movement system and a training method for contemporary dancers. Developed to refine the physical and mental awareness of dancers performing complex ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Dezember 2006
Rubrik: The Teachers, Seite 62
von

Vergriffen
Weitere Beiträge
Heilige Tanzstätten

Ja, es gibt eine Wiederkehr des Schönen. Des Glaubens. Des Religiösen. Die etab­lierten Kirchen schlagen Alarm. Jugendliche gründen ihre eigenen Gemeinden, in denen sie mit Musik und Tanz die Liebe finden wollen, die ihnen die Gesellschaft versagt. Pop-Ikonen wie Cat Stevens verkünden einen Islam, der mit dem Islam der Medien nichts zu tun haben soll. Vor dreißig...

Neue DVDs der Ballets de Monte-Carlo

Prinzessin Caroline von Hannover hat Recht: «Ein nostalgisches Festhalten an einer wunderbaren Vergangenheit kann nicht das Ziel sein.» Und Ihre Königliche Hoheit Prinzessin schreibt ihrem Publikum ins Stammbuch: «Die großartige Tradition des Tanzes in Monaco behält ihre Bedeutung nur, wenn man ihre unbedingte und fortwährende Hingabe an die Tradition der Moderne...

Rosalynde LeBlanc

A few months ago, at a time when I was particularly exhausted from the recurring insolvency of my free-lance dancer lifestyle, I thought I had been granted a little monetary relief through an act of divine intervention. I was standing on the subway platform waiting for the downtown A train and absent-mindedly flipping through AmNewYork. Just a moment before I had...