Mark Morris

Dancing to music is necessary, it’s somatic, it’s part of the human body. American modern dance icon Mark Morris has even some thoughts on how to dance to the sound of the breaking waves.

Tanz - Logo

Mark Morris, do you like Mozart? I didn’t like Mozart when I was younger. It all sounded the same to me. But then I discovered that every second of his music is just so gorgeous. I have done some things with Mozart before, nothing on this scale of course. I directed “La Nozze di Figaro” in Brussels a few years ago. I decided about a year ago to use these particular pieces. In the beginning I had several ideas – first I was going to use three different Cello concertos. Then I decided to make it all piano and I found two piano concertos that I love.

When I was playing them for people, however, I found myself saying before you listen to them listen to this first and I would play the slow movement from the double sonata. So finally I changed my choice to the two concertos on the outside and the sonata in the middle. Now the middle of the evening is the slow movement of the sonata which is one of Mozart’s greatest pieces I think.

What was it that really made you want to choreograph them? The combination of these three pieces is a particular challenge to me because of the change in tempo. Number 11, the F major concerto has a less heavy scale and it then goes into this beautiful minuet, ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Oktober 2006
Rubrik: Kling Körper, Seite 18
von Sebastian Moll

Vergriffen
Weitere Beiträge
Why is Kenneth Kvarnström leaving?

Dansens Hus? It seems to be a case of “ars longa, vita brevis.” Confronted with the choice of whether to extend his contract as director of the Stockholm dance centre after 2008 or not, Kenneth Kvarnström decided that life is simply too short. While Kvarnström the bureaucrat was quite content in his influential position as director, Kvarnström the choreographer was...

Hans Van den Broeck: «en servicio»

Wenn ein Tänzer respektive Performer die Bühne betritt, dann trennt sich die Kraft: zwischen dem Darsteller, dessen Name im Programmheft zu lesen ist, und seiner Figur oder Gestalt. Ersterer repräsentiert den Werktätigen, zweiterer sind Werkstücke, die er dem Publikum zur Verfügung stellt. Insofern bieten Tänzer ihrem Publikum einen Service an. Sie sind...

Absolute Wilson

Am 4. Oktober 1941 in Waco/Texas geboren, hat der nun 65-jährige Robert Wilson alles erreicht: ein dickes Buch über sein Leben ist erschienen, ein materialreicher Film kommt ins Kino, und das Watermill Center hat eine solide Basis – ein «Ort, der bestehen soll über mich hinaus». So, liebe Rentner, sieht ein Lebenswerk aus. Dabei hat Bob Wilson in jungen Jahren...