Levél Budapeströl

Andrew Princz über «BodySpin» von Times Up

Tanz - Logo

The scene was rather unusual, admittedly, and strange things seem to happen just when you least expect it. I was sceptical about the experience in the first place: a journey through a virtual world. So it was even to my own surprise that after walking out of a round apparatus called BodySpin in Budapest earlier this month, part of a project called “Crash Test Dummy,“ that I excitedly called my girlfriend to relay news of a most wonderful virtual experience. Mr. Szeremley is not that much of a crackpot after all, I thought, as I keyed in the number on my mobile phone.

Huba Szeremley is a Hungarian theologian, vintner and businessman and one of the country’s richest men. In an interview he gave me just a few days earlier he had veered off on a tangent, recounting how he had learned to measure his life in something other than the Gregorian calendar. He even explained how he had managed to live in multiple dimensions.

The first dimension was length, he explained, the second, width – and that he had recently been paying attention to life‘s third dimension. Most interestingly, he is now preparing for and very close to being able to live in four dimensions, whatever that means. I guess ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Juli 2006
Rubrik: Ein Brief, Seite 41
von Andrew Princz

Vergriffen
Weitere Beiträge
The year 1 after

July 5, 2005 – a day like any other at the Gulbenkian Ballet. Rehearsals, talks on the corridors, everything going smoothly. Then the news came. The ballet company had ceased to exist a few hours earlier. Suddenly all rehearsals had to end, commissions were suspended (paid for but never premiered), no more tours, no more shows.
Reactions of incredulity came from all...

Olga Roriz

Olga Roriz stieß in ihrem Stück «F.I.M.» (für: «Fragmente, Einschreibungen, Erinnerungen») auf lauter grundsätzliche Frage wie: «Was ist Raum?». Dazu knöpfte ein Tänzer Hemd und Hose auf und begoss sich mit Theaterblut. Raum sei, wo­rin die menschliche Existenz gesperrt ist. «Was ist Zeit?» Die im Stuhl sich windende Tänzerin antwortete, dass sie «tired for...

Rot-weiße Tage

Hat sie den Werner Schwab gelesen, den Franz-Xaver Kroetz oder beide? Die Szene könnte aus deren Theater stammen. Regungslos liegt Saskia Hölb­ling vor dem flimmernden Bildschirm. Vorn steht eine Zink­wanne, dazu ein Eimer und Hand­tücher, gestapelt. Rote Fäden durchkreuzen und begrenzen den Raum. Aus den Lautsprechern ertönt ein Walzer. Die Frau erwacht zu Leben,...