Eeva Muilu: “Sold Out”
There are too many acteurs in the field of dance who are obsessed with themselves. Their attempts to gain the spectator’s attention can be pitiful. They represent a genre not entirely sincere in its endeavours to create new art.
Luckily, there are those who have the ability to enchant ingenuously and unconsciously with the kind of sincerity and naivety without which a “classic” rarely comes about. Two of them are young Finnish choreographers and dancers, Jyrki Karttunen and Eeva Muilu. Five years ago Karttunen created a naturally classic solo: “Keiju” (The Fairy).
The piece flirted not only with classical ballet but also with amateur art forms such as the questionable pleasures of the “fairy plays” of school celebrations.
Eeva Muilu, ten years Karttunen’s junior, debuted with her solo piece “Vermiculus” in which she cavorted, laughed and wept, wearing only lingerie. Muilu has the ability to appear in front of an audience in such a state of candour and vulnerability the viewer takes part in her joy and sorrow. This also applies to her latest piece, “Sold out.”
Karttunen and Muilu share a sense of openness and the courage to expose themselves while simultaneously possessing the sort ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Wander the streets of sweltering Cartagena, a fortress of a city by the sea on the northern coast of Colombia and you will be taken in by its colourful facades, flower-laden wooden balconies and rooftop patios. The fiery sun bounces off of the freshly painted houses adorned in bright reds, yellows and even blues. The echo of your voice can be heard in the narrow...
Wir schreiben das Jahr 1989. Madonna hat sich gerade in den Schritt gefasst – mal wieder. Diesmal trägt sie einen zweireihigen Blazer und feuert mit ihrer anderen, zur Pistole geformten Hand, einen Schuss ab. Sekunden später sehen wir sie nackt an ein Bett gekettet. Darauf folgt eine kurze Einstellung, in der sie katzenartig am Boden entlangkriecht, um aus einer...
Marcelo Santos,
das erste Dutzend Ihres Internationalen Solo-Tanz-Theater-Festivals ist voll, Glückwunsch! Irgendwelche Ermüdungserscheinungen? Von wegen müde! Die Jahre sind so schnell vergangen, dass ich mich selbst wundere, dass es schon das zwölfte Festival ist. Mit Sicherheit liegt das daran, dass es jedes Jahr neue Künstlerpersönlichkeiten zu sehen gibt, die...
