Rosalynde LeBlanc

über das Glück, ein Weincovergirl zu werden

A few months ago, at a time when I was particularly exhausted from the recurring insolvency of my free-lance dancer lifestyle, I thought I had been granted a little monetary relief through an act of divine intervention. I was standing on the subway platform waiting for the downtown A train and absent-mindedly flipping through AmNewYork. Just a moment before I had been holding the unopened newspaper over the trash can, but something told me to read it on the ride home. Amidst a flutter of newsprint, a familiar image caught my eye.

Alongside a story about Bedell Winery of Long Island’s 2001 reserve merlot, (which was having its celebratory release that weekend), was a picture of the bottle of wine. I couldn’t believe my eyes. I was on the label.

It was a watercolor painting after a photograph that had been taken by Howard Schatz almost 10 years ago. The artist behind the impressionistic rendition was Eric Fischl, an esteemed painter of the contemporary art world. Despite the diluted detail of the figure, I recognized myself immediately. This limited edition was selling for $200 a bottle.  

I hopped on the train and rode home with a wind storm of thoughts in my head. Does Howard ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Dezember 2006
Rubrik: Was denkt …, Seite 72
von Rosalynde LeBlanc

Vergriffen
Weitere Beiträge
Leipzigs neue Tanzakademie

Die vom Sparzwang geplagte Leipziger Oper hat in diesem Sommer ihre Ballettschule geschlossen. Die verbliebenen 80  Eleven mussten in andere Institutionen ausweichen. Zusammen mit einer Eltern­initiative möchte der 43-jährige Neuleipziger Michael Apel (Foto unten: Uwe Meißner) sie nun zurückholen. Die 1996 komplett sanierte Ballettschule der Oper mit den großen...

Ich bin Christ

«Wer nicht tanzt, kennt den Weg des Lebens nicht.» So zitiert John Neumeier aus dem Hymnus Christi «Flöten will ich, tanzet alle» – überliefert in den apokryphischen 1. Johannesakten, mit denen Jesus beim Abendmahl seine Jünger zum Tanz auffordert – im Programmbuch zur «Matthäus-Passion» bei den Hamburger Ballett-Tagen 1981. Ein Wegsuchender ist er in über dreißig...

Inbal Pintos «Shaker»

Grayish-blue light floods the set of “Shaker,” the latest creation by Inbal Pinto and her partner Avshalom Pollak, to reveal a set with three toy houses on snowy ground. An older man in a striped suit turns the handle of a wind machine, giving rise to an unsettling sound effect that accompanies the work throughout the evening and creates a Nordic mood on stage.

The...