Frey Faust

Tanz - Logo

Frey Faust, born 1960 in New York City, was given the direction and discipline to develop his own passion by his mother, Shekinah Mountainwater, a leading figure in the female spirituality movement in the US. Under her guidance, he worked from age eight as a mime artist and dancer. Nita Little, co-founder of Contact Improvisation, inspired him to find his own concept at age 14.

At the invitation of Marcel Marceau, he studied intensively at the former École de Mimodrame in Paris, following which he returned to California to pursue his development and practise Afro-Haitian dance, Aikido and Capoeira. He worked with renowned dancers such as David Parsons, Donald Byrd, Randy Warshaw, Gina Buntz, Ohad Naharin, Meredith Monk, Merce Cunningham and Stephen Petronio. He received a grant to work at the Tanzhaus NRW in Düsseldorf, Germany, where he created six solos and three full-length programmes . He is author of the book and organizer of the “Axis Syllabus – universal motor principles.”

What do you teach? My work, which I have dubbed “The Axis Syllabus” –  focuses on a technical approach to movement, applied physics and functional anatomical para-meters. I help the student find the limits ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Februar 2006
Rubrik: The Teachers.., Seite 60
von

Vergriffen
Weitere Beiträge
Natur macht erfinderisch

Keine Kunst ist so sehr in der Natur wie die Tanzkunst. Sie ist randvoll mit Physik, Biologie, Chemie, Medizin, Neurologie und Anthropologie. Nur ein einziger Sprung auf die Bretter bedeutet schon eine so komplexe Welt aus Gravitation, Selbstorganisation, Chaos-Theorie, Mnemo-Physiologie, Adrenalineskalation und Biomechatronik, dass man fast schon sagen darf, hier...

Constanza Macras

Walking on the streets of Kyoto I bump into a group of girls all dressed in the same style – mini skirt, tall high heel boots, hair dyed blonde (all exactly the same color) and wearing t-shirts that say “Fuck cool” or “You think I’m hot wait to see me riding my bike.” The girls were dancing to the sound of a boom box (the politically correct term for ghetto...

Pina Bausch

 

 
Je mehr Pina Bausch aus dem Bild der öffentlichen Meinung zu verschwinden droht, desto insistenter muss "Das Tanztheater Pina Bausch: Spiegel der Gesellschaft" bleiben.

Unter diesem Titel veröffentlichte Rika Schulze-Reuber nach dreißig Jahren Bauschverehrung jetzt ihre Zuschauer-Erfahrung von "Frühlingsopfer" 1975 bis "Rough Cut" 2005.240 Seiten lang erzählt...