Raffaella Giordano: «Tu non mi perderai mai»
“Tu non mi perderai mai“ – “You‘ll never lose me“ is the title of the new solo by Raffaella Giordano/Sosta Palmizi, created with the intention of translating with movements “in space [...] the words which resound in time,“ particularly the ones contained in the biblical “Song of Songs.“ One would never suspect this inspiring sub-text if Giordano herself didn‘t declare it.
 She enters the stage, in constant full light, walking from behind the stalls, dressed in a dark bourgeois skirt, an “imprimé“ shirt and a very “bon ton“ little bag, installs herself here and there, maintaining slow, stiff movements and positions, lying down or resting on one knee, an elbow, a hand, or standing still. 
Her behaviour is that of a woman deeply involved in her own feelings, mostly in silence, without music, or occasionally to a subtle echo of popular songs when appropriate to the flow of her thoughts. The audience is called on to take part in it, to tune in. It‘s a very intimate, delicate solo performance, based – for as long as the dance and the spectators‘ attention lasts – “on love and its absence.“ Giordano explains poetically: “In the meshes of writing, the power of time is inscribed, and also the ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
 
 - Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
 sofort nutzen
Ende November ist der langjährige Görlitzer Ballettdirektor Franz Huyer an einer Herzkrankheit gestorben. Der 53-jährige gebürtige Österreicher arbeitete seit 1992 am Musiktheater der Neißestadt. Huyer war bekennender Anhänger des Erzählballetts, schuf aber auch zahlreiche sinfonische Werke, oft in eigenen, markanten Ausstattungen. In einer bemerkenswerten ersten...
Nachdem das Stuttgarter Ballett erst vor kurzem mit dem John-Cranko-Preis ausgezeichnet wurde, erhält (von links) nun Ballettintendant Reid Anderson (© Ulrich Beuttenmüller) am 11. Februar im Aalto-Theater Essen den Deutschen Tanzpreis; schließlich gelingt ihm beides bravourös: die Pflege des Cranko-Repertoires – und die Förderung des Neuen. Die Träger des...
After his computer-aided trip into the digital world with “Fairy“(2002) , the Finnish choreographer is now searching again for the basics of performance: how the action on stage forms a relationship between performers and spectators and how the different roles of the dancers affect this relationship. According to Karttunen, “Human Imitations” could equally be...

