Ein Brief aus Moskau
To get a grasp of what´s going on in contemporary dance in Russia, a visit to Moscow´s annual TSEH festival is highly recommended. Founded a couple of years ago as one of the platforms for Les Rencontres Chorégraphiques de Seine-Saint-Denis, TSEH fulfills a key function in Russian dance, as a presenter and network focus on a national and international level.
Contemporary dance in Russia finds itself in a pioneering position. Subsidies are rare; the money is still divided up among the long-existing institutes.
The press is also very skeptical about developments in dance and rarely publishes anything about young and upcoming choreographers in the daily newspapers.
This may sound all rather depressing, but the contrary is found to be true when I visit Moscow, breathe in the enthusiasm and talk to the driving forces in the field. Without any solid structure to work from, many efforts are made to create dance, to improve the level of technique and to foster goodwill for this relatively new art form. And what´s even more hopeful, the audience cannot get enough of it. At every performance during TSEH, the theatre was filled to capacity with many people on extra seating and even on the ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Canada’s National Ballet School opens new building in Toronto including 12 studios and connected, state-of-art academic block housing eight classrooms as well as science labs, a visual arts studio, photography centre and music room. NBS provides an integrated fulltime academic and ballet program for about 150 students from age 11 to high school graduation. NBS also...
Als Wissenschaftler erforsche ich die Morphologie des Körpers. Die evolutionistische Morphologie vergleicht Skelette und zieht meist aus der Form des Oberschenkelknochens Rückschlüsse auf die Fähigkeit einstiger Lebewesen zum aufrechten Gang. Generell schließt man von der Form auf die Art der Fortbewegung und vergisst, dass auch das Verhalten die Fortbewegung...
Jean-Christophe Maillot träumt. Wird man ja noch dürfen. Der Choreograf und Direktor der Ballets de Monte-Carlo träumt, dass sich Kulturen kreativ begegnen, ohne ihre Eigenart einzubüßen. Träumt, dass am Ende einer künstlerischen Entwicklung solche Tänze dominieren, die sich nicht mehr nach ihrer Herkunft erklären, sondern sich einer strikten Klassifizierung...