«Paseillo» and «Los Picadores» by Javier De Frutos
The two works that Javier de Frutos, new artistic director of Phoenix Dance Theatre, presents at Sadler’s Wells Theatre in London are themed in more senses than their corrida associated appellations. They both deal with serial sexual relationships and feature issues of emotional and physical violence, although the pieces look and sound totally different. “Los Picadores” starts with four bloodstained men in baggy, stained briefs who punctuate their physical interaction with vicious kicks and punches.
The movement material is thin and the blows unconvincing, despite the best efforts of the cast. A surreal element is contributed by the over-amplified soundtrack of Stravinsky’s “Les Noces” performed by the Pokrovsky Ensemble, which sounds like a group of oriental men having their testicles removed with rusty saws. Thus far the stark lighting of Michael Hulls is the artistic element winning hands down. The arrival of Ana Luján Sánchez coincides with some firm choreographic structure. Her tiny, combative figure ratchets up the emotional intensity as she and Tanya Richam-Odoi join the men in fierce confrontation. A recurring motif of three dancers lifting the prone form of another ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
1994 verursachte Bill T. Jones mit «Still/Here» einigen Aufruhr. Die amerikanische Kritikerin Arlene Croce weigerte sich, das Werk zu rezensieren – es handelte nicht nur von AIDS; es grundierte seine Tänze auch mit den Aussagen todkranker HIV-Positiver. Jetzt hat Susanne Linke den Titel von Jones’ Stück ironisch variiert. «Still hier! It’s Wonderful», in sechs...
Robert North wurde im Juli des Jahres Nachfolger der überraschend verstorbenen Heidrun Schwaarz und damit offiziell Ballettdirektor der Theater von Krefeld und Mönchengladbach. Nur zwei Monate später, am 1. September, hat er diese Position wieder aufgegeben, um Kons-tanze Vernon in der Leitung der Ballettakademie an der Münchner Hochschule für Musik und Theater...
Historians credit Hélio Oiticica and his 1967 Tropicália exhibition in Rio de Janeiro with triggering an explosion of cultural upheaval, soon to be suppressed by years of military dictatorship in Brazil. While the music of Gilberto Gil and Caetano Veloso, and the movement that became known as Tropicalismo, continued to have a lasting influence on world music ever...