Kerstin Kussmaul
Kerstin Kussmaul works as a movement teacher and choreographer/improviser. She received her M.A. at the Mozarteum Salzburg and studied Somatic Movement & Participatory Arts in Berkeley. She co-hosts an international series for contact improvisation research. From 2002 to 2005 she was artistic co-coordinator for ImPulsTanz workshops & research, in 2008 she will curate the training program for the new K3 – Zentrum für Choreographie / Tanzplan at Kampnagel in Hamburg. Home base is Vienna, she teaches in Austria, surrounding countries and the US.
What do you teach? To increase physical and creative options is the basic value in my work, and to find solutions through developing a physical intelligence and idiosyncrasy. The first relationship in dancing, and in life, is the relationship of the self to gravity. There is no way not to be involved in this dynamic dialogue which can serve as a model for all kinds of relationships in dancing.
What do you expect from your students? To trust in a process with an unknown outcome.
Your favourite studio?
1. Nature
2. I try to make it the studio I enter next
3. If none of the above is available, ODC in San Francisco.
Your own most remarkable experience ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Manche Paare in der Kunst spielen mit dem Gegensatz von groß und klein, dick und dünn, schlau und dumm ... Françoise und Dominique Dupuy sind daran auszumachen, dass sie sich nicht unterscheiden. Ihre hageren Körper, ihre kurz geschorenen, fast kahlen Schädel, ihre knochigen Gesichter haben in der gesamten Tanzlandschaft Frankreichs den Rang von Ikonen. Und ob sie...
Historians credit Hélio Oiticica and his 1967 Tropicália exhibition in Rio de Janeiro with triggering an explosion of cultural upheaval, soon to be suppressed by years of military dictatorship in Brazil. While the music of Gilberto Gil and Caetano Veloso, and the movement that became known as Tropicalismo, continued to have a lasting influence on world music ever...
Robert North wurde im Juli des Jahres Nachfolger der überraschend verstorbenen Heidrun Schwaarz und damit offiziell Ballettdirektor der Theater von Krefeld und Mönchengladbach. Nur zwei Monate später, am 1. September, hat er diese Position wieder aufgegeben, um Kons-tanze Vernon in der Leitung der Ballettakademie an der Münchner Hochschule für Musik und Theater...