Liam Mower (english)

Billy Elliot grows up

The stage musical Billy Elliot opened at the Victoria Palace Theatre in London on 11 May 2005. I was present in the theatre that night to review the show and was sitting in the front stalls with an excellent view of the stage and the celebrity-packed audience but I little realised that I was about to see one of the most remarkable events of my theatre-going life. At the end of his uplifting song and dance number Electricity, the 13 year old Liam Mower performed an immaculate and effortless series of multiple grand pirouettes a la seconde and finished triumphantly in a perfect fourth position.

The hairs were already standing up on the back of my neck when a huge, almost primal, roar erupted from the audience. Everyone stood to applaud excitedly for five minutes in one of the greatest ovations I have ever witnessed in a theatre. At the still eye of the torrential storm stood a slight, apparently calm boy, unfazed by the frenzied response to his dancing. The excitement was appropriate; the moment was exhilarating; but watching that boy I had a moment of regret, and thought: No future moment on stage, in any show, could ever equal what this young man is experiencing now. This is the ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Juni 2017
Rubrik: Menschen, Seite 25
von Mike Dixon

Vergriffen
Weitere Beiträge
Generation Selfie

Was ist Ruhm für einen Tänzer? Möglichst viele Galas, die meisten Klicks für ein YoutTube-Video, Modeaufnahmen für die «Vogue», der Sprung ins Filmgeschäft? Oder ist es die lange Bühnenkarriere, die Kreation neuer Rollen als Muse eines Choreografen, der ominöse Titel der Primaballerina Assoluta? Spielt der Nachruhm – wer ist in 50 Jahren noch berühmt? – eine Rolle,...

Luzern: Crystal Pite, Po-Cheng Tsai, Bryan Arias «Tanz 24: Timeless»

Das kleinste institutionelle Tanzensemble der Schweiz ist nicht nur eines der feinsten, nun tanzt es auch ein Stück der international angesagten Choreografin Crystal Pite. Derlei grenzt an Zauberei. Wunderbar ist die kleine quirlige Truppe Tanz Luzerner Theater, weil ihre Leiterin Kathleen McNurney ein so sicheres Händchen für künstlerisches Potenzial hat,...

Auditions, Ausschreibungen, Wettbewerbe, Workshops

Auditions

Die Dresden Frankfurt Dance Company
sucht Künstlerpersönlichkeiten mit fundierter klassischer Balletttechnik. Tänzerinnen sollten sicher im Spitzentanz sein. Bewerbungen per E-mail mit Porträtfoto, Lebenslauf und Videolink an: audition@dresdenfrankfurtdancecompany.de

Folkwang Tanzstudio, Essen
is searching for young male dancers
Audition (by invitation...