Frey Faust
Frey Faust, born 1960 in New York City, was given the direction and discipline to develop his own passion by his mother, Shekinah Mountainwater, a leading figure in the female spirituality movement in the US. Under her guidance, he worked from age eight as a mime artist and dancer. Nita Little, co-founder of Contact Improvisation, inspired him to find his own concept at age 14.
At the invitation of Marcel Marceau, he studied intensively at the former École de Mimodrame in Paris, following which he returned to California to pursue his development and practise Afro-Haitian dance, Aikido and Capoeira. He worked with renowned dancers such as David Parsons, Donald Byrd, Randy Warshaw, Gina Buntz, Ohad Naharin, Meredith Monk, Merce Cunningham and Stephen Petronio. He received a grant to work at the Tanzhaus NRW in Düsseldorf, Germany, where he created six solos and three full-length programmes . He is author of the book and organizer of the “Axis Syllabus – universal motor principles.”
What do you teach? My work, which I have dubbed “The Axis Syllabus” – focuses on a technical approach to movement, applied physics and functional anatomical para-meters. I help the student find the limits ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
To get a grasp of what´s going on in contemporary dance in Russia, a visit to Moscow´s annual TSEH festival is highly recommended. Founded a couple of years ago as one of the platforms for Les Rencontres Chorégraphiques de Seine-Saint-Denis, TSEH fulfills a key function in Russian dance, as a presenter and network focus on a national and international level.
Contemp...
Viel Anspruch
liegt auf dem Kaffeesatztanzboden. Stellen wir uns den Tänzer als ein Pferd in einem leeren Swimmingpool vor, dem man zuruft: Komm raus aus dem Pool. Doch mit bloßen Hufen ist der hohe Beckenrand nicht zu erklettern.
Mindestens ebenso tief wie der Pool sind die Gedanken, die sich Künstler machen, um hinauf in den Kreis der Gartenparty-Angesagten zu...
Meg Stuart choreografiert Doktorspiele. Bei «Visitors Only» (2003) baute ihr Anna Viebrock eine zweistöckige Klinik für Demenz-Patienten. In «Alibi» (2001) entstand eine grausam zitternde Ich-Verleugnung mit einer Kompanie, die seither bei jeder Schlussparty eines Stücks ins berühmte Meg-Stuart-Shaken verfällt. Um das Gruseln abzuschütteln, das in sie fuhr. Den...