Erna Ómarsdóttir «The Mysteries of Love»
She is a human volcano from Iceland, proud of her body, voice and skills. She is the kind of strong, truly powerful female personality we need to see more of on the stage. At the Drodesera festival, near Trento, she presented a new piece together with Jóhann Jóhannsson, with whom she previously conceived and performed the signature work “IBM1401, a User’s Manual,” with the ultimate aim of creating a “suite” of ten songs/ten episodes combining music, movement and words. Like a song from the David Lynch film “Blue Velvet,” the piece is entitled “The Mysteries of Love.
”
Similarly to the dark, violent relationship between the night-club singer and innocent girl of Lynch’s movie, “The Mysteries of Love” describes a love-hate battle between two uncontrollable female spirits. Ómarsdóttir, a dark-haired bad girl in a fluid fuchsia dress, and co-creator Margret Sara Gudiónsdóttir, a sweet, glam-blonde Marilyn in a soft pink gown, enter the stage apparently innocent, hand in hand, listening to a melodic tune played on the piano. (Sound is provided by Jóhannsson and Flosi Thorgeirsson – two imposing, tall men in black with frantic electric guitars.) Soon they start to roll around on the ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Gül liest aus den Karten. Meist liest sie die Zukunft. Einmal auch die nationalste aller Befriedigungen, den Sieg Italiens bei der Fußball-Weltmeisterschaft. Seit ihr dieses Kunststück gelungen ist, will es auch der Tanz wissen. Das größte deutsche Tanzfest, Tanz im August in Berlin, unterzog sich vor Publikum einer kniffligen Prozedur. Zuerst wurden die Finanzen...
Aren’t we fortunate to be engaged in an art form which, by its very nature, cannot be solidified into thing-ness, possessed, encased as dead stuff? Even if occasionally it is difficult to argue the content and validity of such sheer activity, the non-material productiveness of live experience and performance. Even if a budget-worried zeitgeist continues to...
In Padua ist im August ein ganz besonderes Bauwerk errichtet worden. Die Einheimischen nennen es ihre «Berliner Mauer» – eine übermannshohe Metallkonstruktion rund um das von Immigranten bewohnte Via Anelli Wohnprojekt. Alle fühlen sich jetzt sicherer voreinander. Drinnen: Drogen, Armut, Berge von stinkendem Abfall. Draußen sauberer Rassismus, gepflegter Konsum,...