Dwight Rhodens «Complexions» on tour
Dwight Rhoden founded Complexions in 1994 with the company’s star dancer, Desmond Richardson. Both co-artistic directors danced with Alvin Ailey. As a principal at American Ballet Theatre, Richardson originated the lead in Lar Lubovitch’s “Othello” in 1997, which he is reprising this year. Despite Richardson’s physical beauty and technique, he isn’t the flashiest company member. That honor goes to Rubinald Pronk – tall, willowy, with infinite legs and apparently no hip joints. Coming a close second is Bryan Arias; a compact speed demon with a smoldering stage presence.
Such a talented roster can be a mixed blessing, fueling Rhoden’s tendency to go for “money shots” – big, impressive steps. He tends to put together one big move followed by a pause and then another big move, rather than crafting flowing, organic phrases. It feels more akin to martial arts or gymnastics, with similar “wow” effects, and a tendency to wear down the audience.
In “Hissy Fits” (2006) set to jazzy Bach, the eight performers were sculptures come to life, tossing off hyperarticulated developpes, and plunging into deep lunges. Arias had a darting, repeating solo ending with him on the floor trying to suck his ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Eine Frau im Dunkeln. Unsicher und verhalten, verängstigt. Auf der Flucht, auf der Suche nach einem Versteck, das ihr die kahle Ebene nicht gewährt. Ein paar Schritte nur trennen sie von der ihr nachsetzenden Gestalt, einem Verehrer, vielleicht auch dem Ehemann. Er ist ihr hart auf den Fersen, wird von ihr nicht lassen, fordert Hingabe, Nähe, Unterwerfung. Die Frau...
You know those times when you don’t have much to occupy your mind, and your mind starts to ponder things that are floating around in your head, questions and unresolved thoughts or things people have said that don’t quite make sense? Well, recently there have been two unrelated topics that are no longer floating, but have landed and are being munched on by the...
übernimmt mit der Spielzeit 2008/2009 die Nachfolge von Martin Puttke als Ballettdirektor des Aalto-Theaters Essen. Puttke, seit 1995 am Aalto, gibt die klassische Kompanie damit nach seinem 65. Geburtstag ab. Ben Van Cauwenbergh ist noch Ballettchef am Hessischen Staatstheater Wiesbaden. Derzeit ringt der belgische Choreograf vor Gericht mit dem Intendanten...