Ballets Russes

Die Ballets Russes kommen ins Kino

Tanz - Logo

The documentary film Ballets Russes sets out to explore the two Ballets Russes, Ballets Russes de Monte Carlo and the Original Ballet Russe, both created after the Diaghilev era, who died in 1929. The San Francisco Bay Area based filmmakers Dayna Goldfine and Dan Geller interviewed many dancers who were involved, including Alicia Markova, Frederic Franklin, Maria Tallchief, and many, many others. The interviews are intercut with many pieces of archival footage. One can enjoy this film while at the same time be aware of its faults.

It was not an easy task to organize all the material, as it is apparent that the filmmakers struggled and did not always succeed in maintaining the film’s flow, which should unfold in an interesting and not too difficult to follow manner. The good thing is that we can see so many of the former companies’ dancers and hear their vivid stories about themselves and both companies. But too often the film slips into gossip and cute stories, and fails to give proper attention to, for example, the Diaghilev era as – at least – an educational introduction to these two Ballets Russes, and then it completely neglects to analyze the structures and different qualities ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Januar 2006
Rubrik: Magazin, Seite 20
von Liliana Resnick

Vergriffen
Weitere Beiträge
Football, c’est full impro, quoi?

Könnten nicht Ballettkritiker an Premierensamstagen im Radio etwas Ähnliches machen wie Fußballreporter bei der Bundesliga? Wäre es nicht reizvoll, eine Ballettaufführung live zu kommentieren? Vergleiche und Statistiken etwa, wie sie in den Fußballsendungen häufig angeführt werden, ließen sich zu berühmten Klassikern im Tanz leicht zusammenstellen. Statt die...

Edward Scissorhands

The feverish activity at the entrance to Sadler’s Wells Theatre tells its own story. The milling crowd, the excited paparazzi with their flash bulbs and the celebrity audience all make their own contribution to a typical Matthew Bourne opening night. Angel Flowers worked their magic in the foyer with Astroturf flooring, huge topiary exhibits and stunning flower...

Susanne Linke

Susanne Linke ist wahnsinnig ehrlich und kein bisschen in sich selbst vernarrt. Dem Herausgeber ihrer großformatigen ersten Monografie Schritte verfolgen, Norbert Servos, legt sie in zahlreichen Sitzungen das Leben einer großen Lady des deutschen Tanzes aus. Man liest mit Respekt und in auf­steigender Linie ein freies Leben ohne Abschließendes und ahnbares Ende....