Repeating

Nine thoughts: On time frames, crescendo forces, discipline and the copyshop of the repertoire.

Theatre is a filthy art. an art infected by life. borne by actors who cannot escape their human form, their weight, the span of their limbs, their genitals. We watch a body as it sweats, exudes its aura, attracts or repels us. Theatre is a carnivorous medium, feeding on bodies. Bodies out of control. Bodies oblivious to rules, naïvely arousing their own lust. Bodies that want ever more. Bodies, forever dangerous, seeking the bounds of the possible, defying laws and challenging morals. Bodies that constantly collide with their surroundings until they are confronted with rules.

Blind or indeed highly clairvoyant, they stumble upon limits. They are destined to be caught in this trap. Theatre is a high scaffolding from which bodies plunge to the depths below. Theatre is a filthy art. An art infected by death. Even as it comes to life it is dying. Theatre has no duration, no form that can stand the test of time. The gold and plush can never conceal the rust that so soon replaces them. Corrosion taints every figure and pulverizes it to a thread of recollection. Theatre has no weapons to fight death. Like a shadow, it hides behind the sun, the candles, the expensive spotlights. The shadow ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Jahrbuch 2007
Rubrik: Schwerpunkt, Seite 64
von Luk van den Dries

Vergriffen
Weitere Beiträge
Elisabetta Terabust

Born in Varese in 1946, Terabust trained at the Opera di Roma ballet school and became étoile at the Rome Opera House in 1972. She is the VIP 2007 of the Italian ballet world. Recently appointed director of La Scala Company, to start on 1st September 2007, she takes over from Frédéric Olivieri, who has been appointed director of the Milanese ballet school following...

Heike Langsdorf

Heike langsdorf war Tänzerin bei Jan Fabre, in seinem «Je suis sang» 2001/03, in «Parrots and Guinea Pigs» 2002 und in «Tannhäuser» 2004 sowie im Film «Les Guerriers de la beauté» von Pierre Coulibeuf. In einem Interview wird sie gefragt, ob sie bei Fabre etwas gelernt habe. Nein, sagt sie, lacht, aber sie habe gefunden, wonach sie in dieser Zeit gesucht habe: Die...

«ARTISTWIN» Deufert + Plischke

Sie könnten ohne Weiteres machen, was andere ihresgleichen tun. Thomas Plischke wurde
Ende der 90er als choreografisches Jungtalent gefeiert. Und Kattrin Deufert wäre prädestiniert für eine akademische Karriere als Theaterwissenschaftlerin. Als die beiden zusammentrafen, verbanden sie ihren Hang zur Verausgabung und durchliefen einen schwierigen Prozess, an dessen...