Erna Ómarsdóttir «The Mysteries of Love»
She is a human volcano from Iceland, proud of her body, voice and skills. She is the kind of strong, truly powerful female personality we need to see more of on the stage. At the Drodesera festival, near Trento, she presented a new piece together with Jóhann Jóhannsson, with whom she previously conceived and performed the signature work “IBM1401, a User’s Manual,” with the ultimate aim of creating a “suite” of ten songs/ten episodes combining music, movement and words. Like a song from the David Lynch film “Blue Velvet,” the piece is entitled “The Mysteries of Love.
”
Similarly to the dark, violent relationship between the night-club singer and innocent girl of Lynch’s movie, “The Mysteries of Love” describes a love-hate battle between two uncontrollable female spirits. Ómarsdóttir, a dark-haired bad girl in a fluid fuchsia dress, and co-creator Margret Sara Gudiónsdóttir, a sweet, glam-blonde Marilyn in a soft pink gown, enter the stage apparently innocent, hand in hand, listening to a melodic tune played on the piano. (Sound is provided by Jóhannsson and Flosi Thorgeirsson – two imposing, tall men in black with frantic electric guitars.) Soon they start to roll around on the ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Nahezu zehn Jahre soll Mozart in seinem kurzen Leben auf Reisen gewesen sein. Und manchmal, so scheint es, war der sichere Transport von Partituren wichtiger als der Komfort der Reisenden. Wen zu dieser Zeit das Fernweh packte, der wusste, dass man ohne durchgeschüttelte Knochen und Achsenbrüche nichts von der Welt zu sehen bekam. Die Dynamik des Reisens, der...
Mark Morris, do you like Mozart? I didn’t like Mozart when I was younger. It all sounded the same to me. But then I discovered that every second of his music is just so gorgeous. I have done some things with Mozart before, nothing on this scale of course. I directed “La Nozze di Figaro” in Brussels a few years ago. I decided about a year ago to use these particular...
Zu den «Goldberg Variationen» nicht tanzen. Und das nackt, wie im Paradies. «Frans Poelstra, his Dramaturg and Bach» beginnt mit dem Blick auf einen CD-Spieler, eine Bach-Büste und Räucherstäbchen. Auf dem Mikrofonständer reitend erklärt Poelstra, dass er so seinen Körper «noch weiter ausdehnen» kann und daher «Bachs Musik noch besser huldigen.»
Robert Steijn,...