Anouk van Dijk

Anouk van Dijk was during her career as a dancer a celebrated, prize-winning soloist in works by a wide range of choreographers, such as Amanda Miller, Merce Cunningham, Stephen Petronio, Shusaku Takeuchi, Bebe Miller and Tere O’Connor. Having started to choreograph herself already in the beginning of her career, Anouk van Dijk founded her own company in 1998.

Her works have since then been presented worldwide with great success, by renowned festivals such as the Theatertreffen (Berlin), Adelaide Festival (Australia), Klapstuk Festival (Leuven), Springdance Festival (Utrecht) and many others. She was awarded the prestigious Lucas Hoving Prize for her work during the Dutch Dance Days Festival in 2001. She developed her own movement system, the Countertechnique, which forms also the main training method of her company.
Anouk van Dijk and several company members now teach the Countertechnique worldwide. A Workbook on the Countertechnique is scheduled to be published at the end of 2007.

What do you teach? The Countertechnique is both a movement system and a training method for contemporary dancers. Developed to refine the physical and mental awareness of dancers performing complex ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Dezember 2006
Rubrik: The Teachers, Seite 62
von

Vergriffen
Weitere Beiträge
Ich bin Christ

«Wer nicht tanzt, kennt den Weg des Lebens nicht.» So zitiert John Neumeier aus dem Hymnus Christi «Flöten will ich, tanzet alle» – überliefert in den apokryphischen 1. Johannesakten, mit denen Jesus beim Abendmahl seine Jünger zum Tanz auffordert – im Programmbuch zur «Matthäus-Passion» bei den Hamburger Ballett-Tagen 1981. Ein Wegsuchender ist er in über dreißig...

Heilige Tanzstätten

Ja, es gibt eine Wiederkehr des Schönen. Des Glaubens. Des Religiösen. Die etab­lierten Kirchen schlagen Alarm. Jugendliche gründen ihre eigenen Gemeinden, in denen sie mit Musik und Tanz die Liebe finden wollen, die ihnen die Gesellschaft versagt. Pop-Ikonen wie Cat Stevens verkünden einen Islam, der mit dem Islam der Medien nichts zu tun haben soll. Vor dreißig...

Mauro Bigonzetti: "I fratelli - Die Brüder"

Mauro Bigonzetti, as a resident choreographer of Aterballetto in Reggio Emilia, you accepted the challenge of creating your first full length ballet in Stuttgart for the company of the Staatstheater. It is a return to Stuttgart for you – with a particularly challenging task? This is, in fact, my fourth creation in Stuttgart, after “Kazimir’s Colours” in 1995,...