New York City Ballet
New York City Ballet is going through a generational change – it now boasts a strong group of young men in the romantic vein. Artistic director Peter Martins is blessed with a repertory as deep as the ocean, anchored by Balanchine and Robbins. But in the past decade, until recently, the performances by the company’s men suffered from a sense of le-thargy. Many danced as if their personalities were erased (the most notable of exceptions being the now-retired Damian Woetzel), as if they felt they didn’t deserve to share the stage with the strong roster of women.
Honestly, at times they didn’t. Perhaps it had something to do with the big shadow of Peter Martins, who was such a powerful stage presence. Or that the remorse of not having had the
chance to work with the great Balanchine somehow clouded their confidence. Of course, the ballerina was the prime focus of most of Balanchine’s ballets. But as new choreographers have set ballets on the company, the men have found more work, or have been called upon to invest more in performances. Martins himself seems to have catalyzed this by casting his 2007 “Romeo + Juliet” true to age, with young dancers in the lead roles rather than cast by ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Südafrika. Wellblechhütten, Townships. Das sind Millionenstädte, die in der Apartheid wuchsen. Ausufernde Arbeitermetropolen, endlose Landschaften aus Hütten und Märkten, verbunden mit Eisenbahnlinien und Highways, um Arbeitskraft in Minen und Fabriken zu transportieren. Bis das Fass überlief, und das Geld nach dem Ende der Apartheid aus dem Land floh. Hector...
Kermit Love ist Ende Juni mit 91 Jahren in Poughkeepsie, N. Y. gestorben. Er hieß wirklich so, sah aus wie der Weihnachtsmann – und hat zeitlebens jede verwandtschaftliche Beziehung zu seinem grünen Namensvetter geleugnet. Obwohl er durchaus in dessen Dunstkreis gewirkt hat. Zusammen mit Muppet-Vater Jim Henson nämlich erfand Love die sanften Riesen Big Bird und...
Ein hoher Sprung, zweiunddreißig Drehungen, ein breites Lächeln und von den Unsichtbaren kein Zeichen des Aufbegehrens. Ballerinen haben keine: Brüste. Die beiden anarchischen Wundertüten sind im Weg, dem Partner und dem Port de bras. Sie stören die Linie, selbst wenn sie ideal symmetrisch gewachsen sind. Und wann sind sie das schon? Schlimmer noch, einmal in...