Walk Don’t Walk

Margaret Illmann was visiting a zoo in South Africa and a brand new ballet company in the heart of the African communities

I had been preparing for the “Lions and Tigers, oh my” but the sight of so much security was an unsettling surprise. Around each “Compound”
(Home) were high walls with electric wire. Driving with the car top down was not recommended, rather the doors locked and the handbag down under your feet. A few dancers within the company had experienced being hijacked from their cars or at least bags stolen from smashed back windows.

However, like the Australian Aboriginal Dreamtime, Africa claims the name “Rainbow Nation” and despite its security dilemma it is a place of great weather, hospitable people and a deep love and hope for a safer, harmonious future.
One work I had always longed to perform was John Neumeier’s “Kameliendame” though due to other commitments it had never solidified. Having decided to “end” my career on the International stage I was thrilled to learn through a Stuttgart impresario, Jongki Goei, of the upcoming production of “La Traviata,” choreographed by Veronica Paeper and orchestrated by Allen Stephenson. Fate decreed that this transpired before my “use by date” and I had the great fortune in June, 2005, to be invited to dance with the South African Ballet Theatre ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Juli 2005
Rubrik: Körper, Seite 22
von Margaret Illmann

Vergriffen
Weitere Beiträge
«Hohoho», lachen Nagg und Nell

Tabula rasa. Weißer Boden, weiße Leinwand. Nichts sonst. Stille. Antje Pfundtner startet in ihrem ersten Gruppenstück bei null. Fängt wieder von vorn an: als Choreografin und Geschichtenerzählerin über das Leben und das Tanzen. Themen wie schon in ihrem ebenfalls in der Kampnagelfabrik produzierten und uraufgeführten Solo «eigensinn», mit dem die Wahlhamburgerin...

Stichprobe

Seit die Stadt Köln sich vor acht Jahren Jochen Ulrichs Tanz-Forum entledigt hat, versuchte sie mit prominenten Gastspielen ihr Gesicht zu wahren – Profil war so nicht zu gewinnen. Nachdem viele Bemühungen um ein neues Ensemble scheiterten, ist nun mit Amanda Miller der Neuanfang gemacht: Ihr Ballett Freiburg Pretty Ugly heißt nun pretty ugly tanz köln. Der Empfang...

Zum Küssen

Am Anfang das Ende. Vor vierzig Jahren hat Kenneth MacMillan in Stuttgart dem «Lied von der Erde» von Gustav Mahler bewegte, bewegende Gestalt gegeben und damit dem Ballett eine musikalische Dimension des Tanzes eröffnet, die bis heute nichts von ihrer inspirierenden Kraft eingebüßt hat.
Unvergessen, ja unvergänglich darin der «Abschied» – ein Finalsatz, wie ihn...