US. Terpsichore

Although dancing is associated worldwide with innovation, the number of dances that are worth seeing twice is diminishing as rapidly as the honeybee population. It’s as if choreographers under 30 were never themselves members of paying audiences. And so it has been up to the dancers to keep outstanding choreography going.

This year, Suki Schorer’s painstakingly researched and rehearsed production of “The Four Temperaments” by George Balanchine for the School of American Ballet Workshop was a gift to the world – and a real tribute to Lincoln Kirstein, whose birth centenary is being celebrated this year. The Barnard College production of Twyla Tharp’s early suite “Eight Jelly Rolls,” again painstakingly researched and reconstructed by former Tharp member Katie Glasner, was another gift from the Muse, as was Yuriko Kikuchi’s formidable production, for the Ailey school, of Martha Graham’s “Steps in the Street,” with an expanded cast. Bill T. Jones’ choreography for the Broadway musical “Spring Awakening” was powerful because, unusually for Jones, it was tightly disciplined as well as entirely appropriate to its subject.
In this season of Kyra Nichols’ retirement from the New York City ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Jahrbuch 2007
Rubrik: Hoffnungsträger, Seite 127
von Mindy Aloff

Vergriffen
Weitere Beiträge
Schöner, länger, kürzer

die zeit vergeht. daran ist nichts zu ändern. zeitkunst ist vergängliche kunst. augenblickskunst.
unwiederholbare tanzkunst. manchmal beklagt man dies in einer gesellschaft, die bücher, partituren, kunstwerke, filme sammelt, nur tanz nicht sammeln kann.
aber auch bücher existieren nur im moment der lektüre, kunstwerke nur im augenblick des betrachtens.
woher die...

Natalia Osipova

A Star is born, und wenn der Eindruck beim Bolshoi-Gastspiel in Baden-Baden und München nicht täuscht, haben wir es bei Natalia Osipova mit einer fixen Größe am Balletthimmel zu tun. Kometenhaft ist die inzwischen 21-Jährige seinerzeit aufgetaucht, und schon als Gruppentänzerin des Moskauer Bolshoi debütierte sie im November 2005 an der Seite von Andrei Bolotin als...

Kazuo Ohno

The unparalleled Butoh master responsible for the birth of Butoh, together with Tatsumi Hijikata, celebrated his 100th birthday on October 27 last year. To celebrate a century of this beloved master, guests from all over the world came to participate in a gala held on January 27 and 28, including renowned artists in other genres such as Ismael Ivo, Carla Fracci and...