Trisha Bauman

Trisha Bauman, American, has danced in the French companies of Mathilde Monnier, Alain Buffard and Daniel Larrieu, and in the New York companies of RoseAnne Spradlin and Vicky Shick. Research and performance collaborations include London dancer/ choreographer Rahel Vonmoos, French dance critic/historian Laurence Louppe, Swiss painter Mathias Schauwecker and American choreographer/improvisor Lisa Nelson.

 A certified practitioner of Body-Mind Centering and Laban Movement  Analysis/ Bartenieff Fundamentals, she guest teaches around the world  in the fields of dance, theater and somatics research. Favorite venues include PARTS/ Rosas, Centre national de la danse , ImPulsTanz Festival, Sasha Waltz Company, Compagnie Philippe Decouflé and Sydney Dance Company. She is currently in rehearsal for a new piece with choreographer Herman Diephuis which premieres October, 2007, at Le Manège in Reims. 

What do you teach? I teach a variety of types of classes, depending on the context.  For dance companies and festival workshops, I teach Contemporary Technique, Improvisation and Composition. In theater contexts, I teach Movement for Actors. In all of these, I draw from my background in various ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz März 2007
Rubrik: The Teachers, Seite 68
von

Vergriffen
Weitere Beiträge
Don't loose your footings

If you have ever had to smell a dancer’s feet inches from your nose, heard him breathe heavily above your head or had to turn your head 360 degrees to follow him slithering away around you while at the same time not being able to see any part of your own body and, what’s more, had to watch your own balance and make sure you don’t lose your footing, the chances are...

Jung, arabisch, wütend

Bagnolet liegt am östlichen Rand von Paris. Vom Büro der Rencontres Chorégraphiques Internationales de Seine-Saint-Denis zur Place de la République sind es Luftlinie fünf Kilometer. Mit dem Fernrohr müsste man ihn vom Hochhausdach sehen können, ein paar Zentimeter südlich davon die Bastille und die Place de la Nation. So nah ist der Rand an Frankreichs Zentrum. Von...

Wie gefährdet ist das Staatsballett Berlin, Herr Schmitz?

André Schmitz,
in der Diskussion um die Zukunft der Stiftung Oper in Berlin war immer von den drei Opernhäusern die Rede und einer möglichen Schließung. Kein Sterbenswörtchen über das Staatsballett Berlin, bisher eine der tragfähigs­ten, effektivsten Säulen der Stiftung. Geben Sie dem Staatsballett, sollte die Stiftung eines Tages scheitern, eine Überlebenschance,...