Gudrun Bojesen and Thomas Lund

Gudrun Bojesen and Thomas Lund are not newcomers to the stage – they have been hailed as the most promising dancers in the Bournonville repertoire for some years. Bojesen possesses a personal sweetness, once almost virginal, which has allowed her to blossom into a tender, womanly performer in the roles of Hilda in “A Folk Tale” and the fatal sylph in the Bournonville version of “La Sylphide.” Thomas Lund, basically a demi-caractère dancer, acquired manly strength as Gennaro in “Napoli” and is a joy to watch in all his male Bournonville roles.

So they are nominated as future stars not in their present capacity as dancers, but in the hope that they will become something much more rare: inspiring teachers and critical researchers of the Bournonville heritage. As the celebrations for the ballet master’s 200th anniversary showed, there is still a lot to do in order to define the Bournonville style. A lot of quite recent “tradition” should be weeded out and a lot of research done on the Bournonville manuscripts and stage designs in order to establish a firmer footing for productions in the years to come. Even though it is not by the Danish ballet genius, “The Bournonville School,” which ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Jahrbuch 2005
Rubrik: Hoffnungsträger, Seite 95
von Charlotte Christensen

Vergriffen
Weitere Beiträge
Der lange Weg der kurzen Schritte

Eine junge Frau geht die Straße entlang. Eigentlich tänzelt sie fast. In den Händen hält sie einen Vorschlaghammer. Die Kamera zeigt die Frau auf dem Gehweg, rechts von ihr am Straßenrand die lange Reihe geparkter Autos. Im Gehen holt sie immer wieder aus. Scheiben splittern – Pipilotti Rist inszenierte so einen wahren Scherbentanz. Noch Performance, schon...

Dance film interactive

Thierry De Mey, you are a composer and dance filmmaker who became famous with multi-screenings. Why do you use them?                                                                             Shall I put truth towards the choreography or shall I respect a kind of film autonomy? Shall I move my camera or not, shall I shoot the feet or not? All these and a lot more...

Simon Rattle

Es ist ja nicht unbedingt so, dass die Berliner Philharmoniker in den letzten Jahrzehnten als besonders unelitäres Orchester-Kollektiv aufgefallen wären. Und nicht alle Mitglieder des Traditionsklangkörpers mögen gleich Feuer und Flamme für die sozial-pädagogische Ader ihres Chefdirigenten sein. Ohne Simon Rattle hätte es die Education-Arbeit bei den Berliner...