Ginette Laurin: «ANGELs»

in Montréal

Tanz - Logo

The intimate universe of Ginette Laurin and her seven O Vertigo dancers is on view for the entire world to see. Because the world premiere of “ANGELs” represents a departure for the Montréal-based choreographer who since the start of her prolific career has solidified her reputation on the international stage with her poe­tic, physically dynamic dances.

In truth, Laurin has for some years been drifting choreographically, but in her last piece, “Passare,” and more boldly in this newest work, her need to divest herself of excess and trappings, and emptiness, is ever-present and that‘s encouraging.
In “ANGELs,” Laurin states that she wanted to investigate the personal fantasies of her dancers. First she elicited their stories and then launched into a physical process that would facilitate later choreographic development. The piece opens with two dancers entering the stage, with headset microphones, talking to each other in a mock telephone conversation. One (Michelle Rhode) faces the audience, seated on stool, while the other (Mélanie Demers), with her back to the crowd, is being captured live on video. Transparent plastic curtains offset a white floor, while a video screen (what looks ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz März 2006
Rubrik: on stage, Seite 40
von Philip Szporer

Vergriffen
Weitere Beiträge
Neue Mozart-Tanzstücke

Who the fuck is Mozart?
nennt Sergei Vanaev seinen Mozart-Beitrag tatsächlich. So ganz dämlich ist die Frage vielleicht nicht. Der Choreograf in Bremerhaven denkt wohl manchmal auch: Where the fuck is Bremerhaven? Denn selbst dann ist man noch nicht am Ziel- und im Mittelpunkt der Aufmerksamkeit, wenn es um die Salzburger Wunderkind-Feier des Jahres 2006 geht....

Aktuelle Mozart-Ballette

Mozart, der Geliebte, der Populäre – und der doch Fremde. So wie sich die aktive Musik-Auseinandersetzung heute meist auf sieben Opern, ein paar späte Sinfonien und Solokonzerte für Klavier, Geige und Klarinette beschränkt, Pianisten seine so vermeintlich leichten, dabei im schwerelos bedeutsamen Ausdruck so heiklen Sonaten eher meiden, so wenig scheint er auch die...

Juliette Mapp

Juliette Mapp is a dancer, teacher and choreo­grapher based in NYC. She has danced in the companies of Pat Graney, Neil Green­berg, Stephanie Skura, Deborah Hay and John Jasperse, for which she received a New York Dance and Performance Award “Bessie” for outstanding artistic achiev­ment in 2002. Juliette has taught tech­nique, improvisation and composition...