Garry Stewarts «Devolution» mit dem Australian Dance Theatre

Paris

Australian Dance Theatre’s artistic director Garry Stewart garnered an impressive list of collaborators for “Devolution,” commissioned as one of the centerpieces of the 2006 Adelaide Festival of the Arts. Jointly credited to Stewart and Louis-Philippe Demers, an ex-NASA French-Canadian robotics designer, the work also draws on the expertise of taxidermist-turned-costume designer Georg Meyer-Wiel, composer Darrin Verhagen, and film-maker Gina Czarnecki.

Partly because of this noteworthy line-up, partly because of the intriguing nature of its theme of human and machine, and partly because of the unusual amount of government funding it had attracted, “Devolution” generated a great deal of anticipation in local arts circles even before its premiere. It did not disappoint. If anything, “Devolution” exceeded my expectations.

From the opening film sequence, projected onto an enormous screen that extended beyond the proscenium, until the heart-thumpingly exciting finale, I was transfixed. Czarnecki’s black and white film projections, which begin and end the piece and occur at intervals throughout, are the most beautiful uses of film in dance I have witnessed. Bodies multiply and morph, ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz November 2007
Rubrik: Der Kalender, Seite 48
von Maggie Tonkin

Vergriffen
Weitere Beiträge
Kerstin Kussmaul

Kerstin Kussmaul works as a movement teacher and choreographer/improviser. She received her M.A. at the Mozarteum Salzburg and studied Somatic Movement & Participatory Arts in Berkeley. She co-hosts an international series for contact improvisation research. From 2002 to 2005 she was artistic co-coordinator for ImPulsTanz workshops & research, in 2008 she will...

Jutta Czurda

Jutta Czurda, Fürth feiert gerade sein 1000-jähriges Stadtjubiläum, und Sie erinnern mit «Mayim Mayim» an eines der dunkelsten Kapitel während des sogenannten Tausendjährigen Reichs – an die 33 Kinder eines jüdischen Waisenhauses, die am 22. März 1942 von den Nazis deportiert und später im Vernichtungslager Belzec ermordet wurden. Warum? Ich lebe seit fast zwanzig...

Auf der anderen Seite

In den Kinos läuft Fatih Akins «Auf der anderen Seite». Der Film zeigt einen Totenhandel zwischen Bremen und Istanbul. Eine türkische Gegnerin des türkischen Staats wird von der deutschen Justiz an ihr Land ausgeliefert, das sich gefälligst an die EU-Normen eines Rechtsstaats halten soll. Die ihr zu Hilfe eilende deutsche Geliebte wird in Istanbul auf offener...