Erna Ómarsdóttir «The Mysteries of Love»
She is a human volcano from Iceland, proud of her body, voice and skills. She is the kind of strong, truly powerful female personality we need to see more of on the stage. At the Drodesera festival, near Trento, she presented a new piece together with Jóhann Jóhannsson, with whom she previously conceived and performed the signature work “IBM1401, a User’s Manual,” with the ultimate aim of creating a “suite” of ten songs/ten episodes combining music, movement and words. Like a song from the David Lynch film “Blue Velvet,” the piece is entitled “The Mysteries of Love.
”
Similarly to the dark, violent relationship between the night-club singer and innocent girl of Lynch’s movie, “The Mysteries of Love” describes a love-hate battle between two uncontrollable female spirits. Ómarsdóttir, a dark-haired bad girl in a fluid fuchsia dress, and co-creator Margret Sara Gudiónsdóttir, a sweet, glam-blonde Marilyn in a soft pink gown, enter the stage apparently innocent, hand in hand, listening to a melodic tune played on the piano. (Sound is provided by Jóhannsson and Flosi Thorgeirsson – two imposing, tall men in black with frantic electric guitars.) Soon they start to roll around on the ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
To complain about the communication problem between the audience and contemporary dance is to state a platitude that is by now merely rhetorical. For Portuguese choreographer João Fiadeiro, for one, this is no matter for concern. “In a contemporary performance we are not going to confirm expectations but be confronted with something. We are in a territory of...
Wir denken mit unseren Beinen und gehen mit unserem Kopf
(Thomas Bernhard in «Gehen»)
Musik und Tanz: ein Herz und eine Seele. Könnte man denken, ist aber nicht so. Stattdessen ließe sich seit Guillaume du Manoir, dem Kapellmeister Ludwigs des XIV. und Autor des Buchs «Die Heirat zwischen der Musik und dem Tanz» (1664), von einer krisenhaften Ehe sprechen, die...
Istanbul, die Schöne, die Geheimnisvolle, die Faule und Quicklebendige, war immer schon und ist noch heute eine kosmopolitische Stadt. Das Klischee vom Brückenkopf zwischen Europa und Asien ist oft strapaziert worden und trotzdem wahr. Keine andere Metropole, Rio de Janeiro vielleicht ausgenommen, hat eine solche Lage, solches Wetter und solche hinreißenden...