Emil Hrvatin

Emil Hrvatin is author and director of interdisciplinary performances such as “Miss Mobile“ and “We Are All Marlene Dietrich FOR – Performance for soldiers in peace-keeping missions“ (together with Erna Ómarsdóttir). His book on Jan Fabre (“Jan Fabre – La Discipline du chaos, le chaos de la discipline,“ Armand Colin, Paris 1994) was published in Dutch, Italian and Slovene. He is director of Maska, an institute for publishing, production and education, based in Ljubljana, Slovenia.

He currently works on the reconstruction of a 1969 piece “Pupilija, Papa Pupilo and the Pupilceks.“

What do you teach? I am not a regular workshoper. I have nothing to teach. I can only organize transfer and exchange of knowledge situation. Workshop is the situation in which different modes of knowledge exchange are rehearsed. Coaching is, for example, a situation in which it is a visiting coacher who has to learn about the artists‘ work, their approaches and concepts as well as context they deal with. Coacher is actually a wonderer and not subject supposed to know. Studio is an artistic headquarters where different specialists debate, rehearse, negotiate and practice strategies and tactics of artistic ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz August/September 2006
Rubrik: The Teachers..., Seite 84
von Thomas Hahn

Vergriffen
Weitere Beiträge
Apprentices on the road

Knitting the web of collaborators

Avatâra Ayuso is 24 years old, and comes from Mallorca, Spain. Madeleine Lindh is 20 years old, comes from Sweden but used to live in Amsterdam. Christophe Degelin is 21 years old and Belgian. Eric Emerstedt is 19 years old and also comes from Sweden. Paulo Guerreiro is Portuguese and is 23 years old. They are part of a group of 24...

Kampf der Giganten

Dass die Tanzausbildung derzeit in Deutschland hoch im Kurs steht – zur Erhärtung dieses Eindrucks genügt ein Blick auf die Projekt-Liste der Tanzplan-Städte, die von der Kulturstiftung des Bundes mit gut dotierten Fördersummen bedacht wurden. Auch während des von der Kulturstiftung initiierten Tanzkongresses lag ein Schwerpunkt auf der Veränderung der...

Berlin im Wettbewerb

Berlin hat wieder einmal die Nase vorn. Nicht nur mit mit dem Pilotprojekt hochschulüber­greifendes Zentrum Tanz, mit dem die drei Projektpartner Universität der Künste, Hochschule für Schauspielkunst «Ernst Busch» und TanzRaumBerlin gemeinsam die Zukunft des zeitgenössischen Tanzes planen. Unter Federführung von Boris Charmatz, Ingo Reulecke und Eva Marie...