Ein Brief aus Patras

Natasha Hassiotis über die Europäische Kulturstadt

Tanz - Logo

Patras is a port and the third largest city of Greece, best known for politicians, a peculiar accent and a great passion for the carnival. Patras bears the legacy of great prosperity which was lost somewhere in the first decades of the 20th century, but is still alive in the minds of its people, who remember how commerce and industry flourished before they gave way to financial problems and crisis.

Today, the city is a medley of the architectural “misbehaving” which has plagued the country, in imitation of a – now – rejected model of Athens, and old houses, reminiscent of the city’s past glory. Traffic in the narrow streets is heavy at rush hours and late at night, as the people of Patras flock to the town center, which is close to the picturesque steps near the Roman Odeon, the Roman Fortress and the numerous St. Nicolas, St. Georges et al (not to mention the patron saint of the city – the much revered Saint ­Andrew).
In 2006, Patras was pronounced Cultural Capital of Europe, a title which many doubted, especially after the ordeal of Thessaloniki‘s term as Cultural Capital in 1997, which notoriously ended knee-deep in debt, ­rumors of embezzlement and an organizational machine ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz März 2006
Rubrik: Ein Brief, Seite 41
von Natasha Hassiotis

Vergriffen
Weitere Beiträge
Aktuelle Mozart-Ballette

Mozart, der Geliebte, der Populäre – und der doch Fremde. So wie sich die aktive Musik-Auseinandersetzung heute meist auf sieben Opern, ein paar späte Sinfonien und Solokonzerte für Klavier, Geige und Klarinette beschränkt, Pianisten seine so vermeintlich leichten, dabei im schwerelos bedeutsamen Ausdruck so heiklen Sonaten eher meiden, so wenig scheint er auch die...

Juliette Mapp

Juliette Mapp is a dancer, teacher and choreo­grapher based in NYC. She has danced in the companies of Pat Graney, Neil Green­berg, Stephanie Skura, Deborah Hay and John Jasperse, for which she received a New York Dance and Performance Award “Bessie” for outstanding artistic achiev­ment in 2002. Juliette has taught tech­nique, improvisation and composition...

Nele Herting

Der Tanzplan Deutschland ist für mich Ende und zugleich hoffnungsvoller Neubeginn eines langen Prozesses. Ein großer Teil meines beruflichen Lebens war stark geprägt von der Beschäftigung mit dem Tanz in seinen vielfältigen Erscheinungsformen – angefangen mit den frühen Versuchen in der Akademie der Küns­te im schon fast legendären Festival «Pantomime, Musik, Tanz,...