Apprentices on the road

It has to do with honesty! An adventurous voyage to the interior of D.A.N.C.E. – Dance Apprentice Network aCross Europe, a collaboration of the finest schools and choreographers by Tiago Bartolomeu Costa

Knitting the web of collaborators

Avatâra Ayuso is 24 years old, and comes from Mallorca, Spain. Madeleine Lindh is 20 years old, comes from Sweden but used to live in Amsterdam. Christophe Degelin is 21 years old and Belgian. Eric Emerstedt is 19 years old and also comes from Sweden. Paulo Guerreiro is Portuguese and is 23 years old.

They are part of a group of 24 people divided in two sections (North, based in Brussels, and South, based in Marseille), selected from an initial group of 900, that showed up for auditions and intense workshops which took place in 14 European cities, to participate in  the D.A.N.C.E. project – Dance Apprentice Network aCross Europe – an intensive training course in dance, with a duration of two years that started on the 19th of September and is a collaboration between Choreographic Centre Charleroi/Danses, Ballet Preljocaj, Random Dance Company and The Forsythe Company. The few selected come from different countries, such as France, Switzerland, Turkey, Slovenia, Germany and Italy, with an age range from 18 to 26 years.
The project includes 26 institutions (theatres, dance companies, schools, cultural foundations) from 17 countries. According to Jason ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz August/September 2006
Rubrik: Tanzschulen, Seite 33
von Tiago Bartolomeu Costa

Vergriffen
Weitere Beiträge
Joachim Schlömer: «Irrfahrten», eine Triologie

Bei Schlömers dreiteiligem Mozart-Projekt für die Salzburger Festspiele nehmen zum ersten Mal Videoelemente relevanten Raum ein. «Irrfahrten» heißt die Trilogie, die die Oper «La Finta Semplice» mit musikalischen Fragmenten unter den Titeln «Abendempfindung» und «Rex Tremendus» verbindet. Dass er mit Video arbeitet, ist eine kleine Sensation. Verweigert er doch...

Urs Dietrich bleibt

Urs Dietrich bleibt künstlerischer Kopf des Bremer Tanztheaters. Entgegen allen Auflösungs­gerüchten bleibt das Traditionsensemble weiterhin bestehen, auch wenn allen Tänzern zum Saisonende 2006/07 die Verträge nicht verlängert werden. Hans-Joachim Frey, 40, ab Sommer 2007 Nachfolger von Intendant Klaus Pierwoß, strebt eine Neustrukturierung an. Das Bremer...

Kim Itoh: «Kin-Jiki»

For any butoh dancer, it would be a challenge requiring extra determination to recreate “Kin-Jiki,“ based on the novel of the same name by Yukio Mishima. “Kin-Jiki” became a legendary work in butoh. It is considered to be the very first piece by its founder, Tatsumi Hijikata, in 1959. The piece, which literally means “forbidden colour”  deals with the theme of...