Min Tanaka

Was der Bauer und der Tänzer gemeinsam haben

I was born in Hachioji, which is in the suburbs of Tokyo. I grew up there, cherishing nature since my childhood. I was often picked on and ill-treated by other children. I always hid myself in nature, burying my face in the grass, simply keeping myself away from others. I felt close to the texture of the micro-existence of plants. Ever since then, I have imagined the bigger world from my little spot in the grass. But, as I grew up, perhaps from my high school years, this sensitivity towards nature grew less.

My farming practice has probably been a tool to connect my senses again to my boyhood experiences.
Today, Hakushu, where I set up my Body Weather Farm in 1985, looks much like the countryside that surrounded me in my adolescence. And many youngsters have come to dance together with me. In my experience of working in farming, there are moments when I felt it would be nice to go beyond the boundary – go into the other world – as I get closer, more involved in nature. It is the boundary that separates life from death. I go beyond this boundary with the utmost effort. Recently, that sensuous feeling has become stronger. I really like to be in Hakushu. We can achieve states like ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Mai 2005
Rubrik: Was denkt..., Seite 84
von

Vergriffen
Weitere Beiträge
Ballett-Touristen

Herr B. sagt die Feier zum 60. Geburtstag seiner Mutter ab, weil er nach Paris fliegen muss, um zum zwölften Mal «Apartment» von Mats Ek zu sehen. Entsetzen in der Verwandtschaft, und Unverständnis. Die Erklärung, dass Nicolas Le Riche tanzt, macht die Geschichte auch nicht besser.
«Wie konnte es so weit kommen? Wann hat die Sucht begonnen?», würde der Therapeut...

DansArt-Zentrum

Zehn Jahre nach Gründung des DansArt-Zentrums in Bielefeld, seit Sommer 2002 auch überregional bekannt als Tanzfestival Bielefeld, steht die kleine Workshop-Keimzelle nun vor dem Sprung in ein eigenes Tanzzentrum mit vier Studios und einer Tanzbühne für 199 Zuschauer. Auf 1400 Quadratmetern soll ab 16. September eine Mischung aus Tanzkursen, Workshops, Aufführungen...

Stichprobe: Matthew Bournes «Play Without Words»

Matthew Bourne’s “Play Without Words,” a wordless translation into dance-theater of the 1963 Joseph Losey-Harold Pinter movie, “The Servant,” is funny, charming, suave, and formally quite engaging. I write this as someone who was no fan of Bourne’s “Swan Lake,” that international hit, with its hateful or nin­nyish portraits of women, has balefully affected...