“Joe” was a success, but the dancers didn’t got paid
Canada’s media proudly echoed the formidable success of Jean-Pierre Perreault’s Joe tour throughout Europe. At a cocktail party after a performance in London, a representative of the Quebec Delegation humorously acknowledged the ambassadorial dimension of the 32 dancers’ role with the statement: “You did in one evening what I do in one year.
” They were receiving the compliment in silence while eating as many hors d'œuvres as possible, since they had no idea when the Fondation Jean-Pierre Perreault was going to pay the per diems for their meals or even their paycheques for seven weeks. Since then, Fondation has closed its doors (just two years after the choreographer’s death), and the provincial and federal governments have stepped in with a combined emergency contribution of 180,000 CDN$, to pay a portion of those debts. At this writing, the dancing “Joes” nevertheless remain approximately 2500 $ out of pocket each (that’s about one-sixth of a Canadian dancer’s annual income). The 32 Joes now have articulated in an open letter, “it is simply unconscionable for a country of Canada's international stature to sit back and allow its front-line workers to be taken hostage in a ...
Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo
Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein

- Alle tanz-Artikel online lesen
- Zugang zum ePaper
- Lesegenuss auf allen Endgeräten
- Zugang zum Onlinearchiv von tanz
Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen
Ja, das balletttheater München gibt’s noch. Was nicht heißt, dass alles eitel Sonnenschein wäre. Die Finanzknappheit bringt Kämpfe mit sich – um Tänzerstellen, um die Zahl von Produktionen und Aufführungen. Der Engländer Taylor wundert sich da ein wenig über die Schwerfälligkeit deutscher Spartenhäuser. Aber noch ist ihm nicht der Finanzminister in Gestalt der...
Alicia Markova was one of the greatest ballerinas of the twentieth century and her career is already perceived as one of the most significant in the history of dance. She was the last living link to Serge Diaghilev and her passing marks the end of an era. Born Lilian Alicia Marks on 1st December 1910 she was a child star at the age of 10 and joined Diaghilev‘s...
Ein Titel, der sich nur mit Sonderzeichen schreiben lässt als Beweis für den Willen zum Futurismus. Ja, das Markenzeichen von Système Castafiore sind entrückte, groteske Fantasy-Welten.
Ein Ball am Hof, eine Burg. Körper, die reihenweise in den Abgrund stürzen, ein Roboter in Käferform, ein König, der mit einem Schlauch beatmet wird. Sexspiele aufgeblasener...