Peter Trosztmer

Tanz - Logo

An intelligent, committed and beautiful mover has found himself. While performing with the well-respected Montréal Danse repertory company, he had, as he calls it, “a desire to be on the decision-making team, not just a follower.” Artistic director Kathy Casey encouraged him to voice his opinions and that inevitably led him to think about how to keep working in a more creative mode, and to keep dancing as well.
These events dovetailed with his creation of a charismatic performance piece, “Synthesis as Composure.

” The premise of the acclaimed project, which premiered last year, was to invite seven choreographers – Margie Gillis, Thea Patterson, José Navas, Martin Bélanger, Victor Quijada, Sarah Febbraro and Sharon Moore – into the studio to set certain phrases or put forward certain ideas. Then Trosztmer would serve as a kind of DJ, sampling whatever information he liked, offsetting it against other material, and shifting it around as he saw fit. Rising Montreal choreographer Katie Ward loves Trosztmer’s range and virtuosity in her work, ands also applauds his ability to move from “a relaxed more natural day-to-day physicality to explore the subtleties of understated presence.”
When ...

Weiterlesen mit dem digitalen Monats-Abo

Sie sind bereits Abonnent von tanz? Loggen Sie sich hier ein
  • Alle tanz-Artikel online lesen
  • Zugang zum ePaper
  • Lesegenuss auf allen Endgeräten
  • Zugang zum Onlinearchiv von tanz

Sie können alle Vorteile des Abos
sofort nutzen

Digital-Abo testen

Tanz Jahrbuch 2007
Rubrik: Hoffnungsträger, Seite 126
von Philip Szporer

Vergriffen
Weitere Beiträge
Fliegen

Um lebens willen 

«Oben war nur der Himmel und eine Wolke in seiner Mitte – wie ein plattes Gesicht mit geschlossenen Augen und dem Anflug eines Lächelns. Unten war lange Zeit nichts als Nebel gewesen, und als er sich endlich verzog, spürte Marina eine solche Müdigkeit, dass sie sich noch kaum in der Luft zu halten vermochte. Aus der Höhe waren nur wenige Anzeichen...

Dave St-Pierre

Working on the edge – between the beautiful and the kitsch – is Montréal choreographer Dave St-Pierre, well-deserving of the title of VIP 2007 for his work “Un peu de tendresse bordel de merde!”. Loosely translated, the title for his piece is “A little tenderness for fuck’s sake,” and he goes to great lengths to show us where we have ended up, to make us realize...

Bewahren

Die Frage «Was ist ein Klassiker?» ist im Tanz leichter und schwieriger zu beantworten als in anderen Künsten. Zunächst sieht man in Antwort auf diese Frage nur eine Liste von Werken, die den Begriff «Klassiker» verkörpern. Die Auswahl an Stücken ist sogar sehr übersichtlich. Allgemein beginnt die Aufzählung mit «La Fille mal gardée», reicht über «Giselle» und «La...